Proč jet na chatu či chalupu?
Chaty a chalupy jsou stále žádanějším typem ubytování. Chaty a chalupy jsou v převážné míře opatřeny vybavením, které paralelně nemusíte s nikým sdílet (na rozdíl od hotelů). Jedná se o venkovní grily, krby, zastřešená posezení, bazény, dětské koutky a především vymezené pozemky, kde můžete trávit čas zcela bez kontaktu s jinými a v bezpečí.
Tento druh ubytování je dále pro vás vhodný, když:
-chcete ušetřit za stravu i dopravu
-nechcete utrácet peníze v cizích zemích
-máte rádi vlastivědu, historii a pamětihodnosti
-milujete turistiku a cykloturistiku
-rádi grilujete a sedáváte u táboráku
-nechcete sdílet koupání s davy cizích lidí
Pro koho je to vhodné?
Naše služby jsou ideální volbou zejména pro:
-rodiny s dětmi
-spřátelené či zájmové skupiny
-seniory
-všechny, kteří hledají klid a čistý vzduch
-milovníky aktivní dovolené
-milovníky netradiční dovolené
Jak probíhá rezervace chaty/chalupy?
V naší vyhledávací tabulce si vyberete objekt a termín dle vlastní libosti. V objednávkovém formuláři vyplníte všechny požadované údaje a objednávku odešlete.
Ihned po odkliknutí vám systém potvrdí odeslání objednávky zprostředkování pobytu. Nejedná se o žádnou automatizaci či robotickou agendu, naši zkušení pracovníci se každou objednávkou zabývají individuálně a s rozvahou.
Proces výběru vhodného objektu či termínu tedy může pokračovat, a to už ústní či písemnou formou. Objednávku následně musí potvrdit majitel objektu (ubytovatel). V momentě, kdy je objednávka potvrzena, obdržíte od nás veškeré náležitosti k úhradám. Ze všeho nejdříve se hradí rezervační záloha. Úhrada ubytovateli probíhá nejčastěji formou záloha-doplatek na místě v den nástupu, anebo převodem na účet.
Kontakt na ubytovatele a Ubytovací poukaz obdržíte již po uhrazení rezervace.
Proč právě Chatyachalupy.cz?
Naše firma byla založena v červenci 1990. Již 33 let se tedy specializujeme na pronájem chat a chalup v České republice a na Slovensku. Od r. 2020 nabízíme vybrané chaty, apartmány a prázdninové domy i v dalších zemích střední a jižní Evropy.
Naše nabídka obsahuje přes 1500 prověřených objektů s desítkami tisíc fotografií a stovkami videosekvencí. Objekty v nabídce máme navštíveny a pravidelně je kontrolujeme!
Už mnoho let systematicky pracujeme na sjednocení cen tak, aby zákazník měl možnost koupit pobyt za stejnou cenu bez ohledu na to, kde jej objednal. Proto až na výjimky jsou naše ceny stejné nebo velmi podobné jako přímo u ubytovatelů.
Od roku 1990 jsme ubytovali 1,6 milionu zákazníků.
Co dělat v případě, že něco není OK?
Pokud přijedete na objednaný objekt a domníváte se, že všechno není v pořádku a v souladu s nabídkou, popřípadě nedostatky objevíte až během pobytu, máte právo na vyřešení situace v souladu s všeobecnými reklamačními podmínkami.
Předně objekt, který viditelně nesplňuje kritéria nabídky máte nárok nepřevzít. Nedostatky je třeba neprodleně nahlásit ubytovateli a domluvit se korektně a lidsky na jejich vyřešení, aby mohl pobyt proběhnout.
Stejné pravidlo platí i během celého pobytu - závady a nedostatky neprodleně oznámit ubytovateli. Ubytovatel (majitel objektu či jiná pověřená osoba) jedná vždy s ohledem na závažnost problému a čas nahlášení, ve snaze o co nejrychlejší odstranění problému. Pokud se nedostatky či závady podaří odstranit či napravit, nevzniká nárok na reklamaci. Nejsou-li závady či nedostatky odstraněny v přiměřeném časovém prostoru, má zákazník právo uplatnit reklamaci u ubytovatele v místě pobytu a požadovat adekvátní náhradu či slevu z ceny pobytu, a to nejpozději v den odjezdu. Reklamaci je nejvhodnější uplatnit písemně, nejlépe formou protokolu. POZOR! – Nevztahuje se na závady, které byly způsobeny neodbornou manipulací ubytovaných!
V případě, že domluva s ubytovatelem uvázne na mrtvém bodě, během celého pobytu je možné kontaktovat cestovní agenturu s žádostí o asistenci řešení problému.
Je možné poradit s výběrem?
V první fázi hledání objektu, který bude splňovat vaše požadavky, doporučujeme využít našeho dynamického vyhledávače. Zde je možné zvolit jak termín, tak i oblast, počet osob a cenu. Zakliknutím dalšího vybavení se bude seznam vhodných objektů automaticky zužovat a vy se tak nejkratší možnou cestou dostanete ke svému cíli.
V případě, že se nebudete moci rozhodnout, zejména pokud váš nejužší výběr bude obsahovat více objektů, vám rádi poradíme – neváhejte nás kontaktovat s dotazem.
Možné je samozřejmě i nechat výběr zcela v režii agentury nebo některého z jejích odborných pracovníků. V takovém případě vám zpracujeme nabídku.
Samozřejmostí je pak možnost poskytnutí či zjištění detailních informací, které nejsou součástí popisu objektu. Například jak daleko leží objekt od cesty, jestli se dají v okolí lovit ryby, jsou-li v okolí značené cyklotrasy atd. Veškeré detailní, avšak pro někoho podstatné skutečnosti je možné na požádání zjistit.
Na jak dlouho si mohu objekt pronajmout?
Obvyklé turnusy pronájmů chat a chalup jsou zpravidla týdenní. Účinná dovolená by však z mnoha ohledů měla trvat minimálně dva týdny.
Pro období hlavních sezón (prázdniny) platí minimální doba pronájmu 1 týden (sobota-sobota), avšak ve zbývajícím (většinovém) období je možné objednávat i kratší turnusy, např. víkendové. U víkendových pobytů (pá-ne) se platí za 3 dny (v tomto případě cena/den = cena/noc). Velmi oblíbené jsou prodloužené víkendy, často spojené s dny pracovního volna.
Velmi žádané jsou pobyty na Silvestra a na Velikonoce. Vzhledem k atraktivitě a vytížení těchto termínů doporučujeme zamluvit si je s dostatečným časovým předstihem.
Finančně výhodné jsou mimosezónní turnusy (na jaře a na podzim), kdy jsou ceny až na výjimky výrazně nižší (až o 20% a více).
Proč objednávat přes cestovní agentury?
-Chaty a chalupy v nabídkách agentur pečlivě posuzovány z hlediska vhodnosti pronájmu a jsou pravidelně navštěvovány odbornými pracovníky. Nekvalitní a problematické objekty se do nabídek nezařazují!
- Popisy objektů jsou vytvořeny objektivně, trefně a dle obecně platných kritérií cestovního ruchu.
- Nabídky jsou ucelené a na jednom místě, není třeba dlouze a složitě brouzdat po internetu.
- Zákazník vždy vidí volné a obsazené termíny jednotlivých objektů on-line. Údaje jsou několikrát denně aktualizovány.
-Zájemci o pronájem chaty či chalupy se často mýlí v domněnce, že při využití služby zprostředkovatele zaplatí vyšší cenu. Není to pravda! Ve většině případů jsou ceny stejné, podobné a nadále se srovnávají. V mnoha případech jsou ceny u cestovních agentur dokonce výhodnější než u individuálních nabídek.
- Nabídky cestovních agentur jsou lépe a profesionálně zpracovány po obrazové stránce (foto, video).
- Existuje možnost doporučení vhodných objektů na základě odborných a především osobních zkušeností pracovníků agentury.
- V případě nedodržení ubytovacích podmínek poskytne zprostředkovatel asistenci a podporu při řešení problematických situací.
- Zákazník má možnost uplatnění reklamace dle spotřebitelských zákonů.
- Při možnosti příspěvku od zaměstnavatele či uplatnění pobytu na firmu je samozřejmostí vystavení faktury.
Kvalitní agentury doposud vydávají tištěný katalog. Katalog není přežitkem, stále je hmatatelným důkazem pro mnoho (především starších) lidí, že firma má pevný status na trhu a je schopna vynakládat finanční prostředky na propagaci. Kvalitní agentury mají přehlednou internetovou prezentaci, s kontakty na jednotlivé pracovníky, kamennou provozovnu a historii. Kvalitní agentury často a viditelně inzerují.
Proč neobjednávat individuálně?
Využít individuálních nabídek na internetu nedoporučujeme. PROČ?
Přestože se tato možnost jeví jako nejjednodušší a nejrychlejší:
-Vyhledávání nabídek mimo ucelený systém je velice složité a klopotné.
-Pronájem nemovitosti se přesouvá do roviny „půjčení chaty“, tj. bez zajištění právně hmatatelné smlouvy a velmi často mimo rámec relevantní a zdokladované účetní operace. Zákazník tím vědomě či nevědomě napomáhá daňovým podvodům.
-Individuální nabídky na internetu také bývají často neaktuální. Pronajímatel chaty nemá na to, aby jeho prezentace byla pravidelně spravována a aktualizována. Může se tak stát, že konkrétní termíny jsou vedeny jako volné, ale ve skutečnosti jsou již dávno obsazeny.
-Individuální pronájemce nemá objektivní náhled na popis objektu a jeho vybavení. Popisy jsou často zkreslené a subjektivním pohledem přikrášlené.
-Individuální pronájemce může změnit cenové podmínky podle toho jak lukrativní klient se mu ozve (např. cizinec). Totéž platí pro termíny, kdy se často stává, že pronajímatel zruší týdenní termín, pokud se mu přihlásí jiný zákazník na delší pobyt (např. dva týdny).
-V případě realizace objednávky zasíláte peníze neznámým lidem, kteří často nemají firmu či živnost. Pronajímatel chaty může být v úpadku či exekuci.
-Velmi problematické je uplatnění reklamace, neboť individuální pronájemci často nemají status řádného obchodního subjektu, na nějž se vztahují spotřebitelské zákony.
Mýty a skutečnost
Stále ještě panuje mnoho předsudků a polopravd o alternativním ubytování v tuzemsku. Pokusíme se vám je vyvrátit pádnými argumenty.
Mýtus č.1:
-Pokud si objednám ubytování na chatě přes cestovní agenturu, zaplatím víc peněz.
Skutečnost:
-Není to vždy pravda. Pokud cestovní agentura zajišťuje pronajímatelům pravidelný přísun klientely, je schopna vyjednat cenově srovnatelné podmínky. V častých případech cestovní agentura může nabízet pobyty dokonce za nižší cenu.
Mýtus č.2:
-Provize cestovních agentur jsou vysoké.
Skutečnost:
-Provize jsou naprosto adekvátní ve srovnání s řadou jiných oborů. Odráží hodnotu lidské práce. Ceny každého výrobku, který si koupíte v obchodě, jsou (aniž to vůbec tušíte) tvořeny z větší části z různých provizí a marží. Díky provizím je možné financovat náklady na propagaci nabídky, katalogy, slevové akce, slevy na rekreační kupony atd.
Mýtus č.3:
-Ubytování není kvalitní, chaty a chalupy jsou špinavé.
Skutečnost:
-Kvalita je velmi různorodá, avšak v posledních několika letech se úroveň ubytování v chatách a chalupách výrazně zvýšila. V nabídce mohou být luxusní, mimořádně kvalitní a čisté objekty, ale samozřejmě i jednoduše vybavené sruby se silnou vazbou na přírodu. Indikátorem rozdílu je především cena.
Mýtus č.4:
-Nejlepší a nejvýhodnější ubytování v tuzemsku lze najít na slevových portálech.
Skutečnost:
-Naprostý nesmysl! Kvalitní ubytování se nepotřebuje nabízet v megaslevách. Historie posledních pár let to potvrdila. Slevové balíčky často obsahovaly absurdně okleštěné služby a spekulativně nastavené slevy. Výsledkem je, že slevových portálů už zbylo jen několik. Téměř všechny zanikly.
Mýtus č.5:
-Ubytování v tuzemsku je dražší než v zahraničí.
Skutečnost:
-Naprostá nepravda šířená dlouhodobě především konkurencí z řad cestovních kanceláří, zaměřených na zahraničí. Každý, kdo má trochu otevřené oči a cestuje častěji než jednou za pár let, to chápe. Ceny za ubytovací služby napříč celou Evropou jsou tržní. To znamená, že se řídí kvalitou a vybavením ubytovacího zařízení a atraktivitou okolí. Ano, podprůměrné, až vybydlené objekty v Chorvatsku či Itálii mohou být levnější než chalupy u nás, ale k nákladům na dovolenou je třeba vždy přičíst náklady na cestu.